Фізика. 7 клас. Нова програма

Шановні колеги!
Вам на допомогу відредагований 7 клас




Фізика, 7 клас
Підручник
Задачники
Для загальноосвітніх навчальних закладів. Автори: Бар’яхтар В. Г., Довгий С. О., Божинова Ф. Я., Горобець Ю. І., Ненашев І. Ю., Кірюхіна О. О.
Харків, видавництво «Ранок», 2015 рік, 268 сторінок

І.Ю.Ненашев
Фізика. 7 клас. Збірник задач
Харків, видавництво «Ранок», 2015 рік



Ключові компетентності
Компоненти
1
Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами
Уміння:
-                     сприймати пояснення вчителя, розуміти інформацію з підручників, посібників й інших текстових та медійних джерел державною/рідною мовою;
-                     усно й письмово тлумачити фізичні поняття, факти, явища, закони, теорії;
-                     представляти текстову інформацію в іншому вигляді;
-                     описувати (усно чи письмово) етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи арсенал мовних засобів (терміни, поняття тощо);
-                     складати план виступу, будувати відповідь, готувати реферат, повідомлення;
-                     обговорювати проблеми природничого змісту, брати участь у дискусії.
Ставлення:
-            усвідомлення  потреби вільного володіння державною мовою для грамотного висловлювання власної думки, особистісного розвитку, здійснення навчальної та професійної діяльності;
-            розуміння значущості внеску учених-фізиків, зокрема українських, у розвиток світової науки;
-            прагнення до самовдосконалення, збагачення, поповнення та систематичного вживання української природничо-наукової термінологічної лексики.
Навчальні ресурси:
навчальні, науково-популярні, художні тексти та медійні матеріали, твори мистецтва, що містять описи фізичних явищ; дослідницькі проекти міжпредметного змісту
2
Спілкування іноземними мовами
Уміння:
-            використовувати іншомовні навчальні та науково-популярні джерела для отримання інформації фізичного й технічного змісту, самоосвіти та саморозвитку;
-            розуміти фізичні поняття та найуживаніші терміни іноземною мовою, використовувати їх в усних чи письмових текстах;
-            описувати природничі проблеми іноземною мовою;
-            спілкуватися на тематичних міжнародних форумах та у соціальних мережах із співрозмовниками з інших країн.
Ставлення:
-            зацікавленість інформацією фізичного й технічного змісту іноземною мовою;
-            розуміння глобальності екологічних проблем і прагнення долучитися до їх вирішення, зокрема й за посередництвом іноземної мови
Навчальні ресурси:
довідкова література, онлайнові перекладачі, іншомовні сайти, статті з Вікіпедії іноземними мовами, іноземні підручники і посібники
3
Математична компетентність
Уміння:
-            застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач, опрацювання та оцінювання результатів експерименту;
-            розуміти й використовувати математичні методи для аналізу та опису фізичних моделей реальних явищ і процесів.
Ставлення:
-            усвідомлення важливості математичного апарату для опису та розв’язання фізичних проблем і задач.
Навчальні ресурси:
завдання на виконання розрахунків, алгебраїчних перетворень, побудову графіків, малюнків, аналіз і представлення результатів експериментів та лабораторних робіт, обробка статистичної інформації, інформації наведеної в графічній, табличній й аналітичній формах
4
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння:
-            пояснювати природні явища і технологічні процеси;
-            використовувати знання з фізики для вирішення завдань, пов’язаних із реальними об’єктами природи і техніки;
-            за допомогою фізичних методів самостійно чи в групі досліджувати природу.
Ставлення:
-            відповідальність за ощадне використання природних ресурсів;
-            готовність до вирішення проблем, пов’язаних зі станом довкілля;
-            оцінка значення фізики та технологій для формування цілісної наукової картини світу, сталого розвитку.
Навчальні ресурси:
навчальні проекти, конструкторські завдання, фізичні задачі, ситуативні вправи щодо дослідження стану довкілля, ощадного використання природних ресурсів тощо, відвідування музеїв науки й техніки
5
Інформаційно-цифрова компетентність


Уміння:
-            визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, перекодовувати інформацію;
-            використовувати сучасні пристрої для отримання, опрацювання, збереження, передачі та представлення інформації;
-            використовувати сучасні цифрові технології і пристрої для вивчення фізичних явищ, для обробки результатів експериментів, моделювання фізичних явищ і процесів;
-            дотримуватися правил безпеки в мережах та мережевого етикету.
Ставлення:
-            ціннісні орієнтири у володінні навичками роботи з інформацією, сучасною цифровою технікою;
-            дотримання авторського права, етично-моральних принципів поводження з інформацією.
Навчальні ресурси:
освітні цифрові ресурси, навчальні посібники
6
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння:
-            ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя;
-            планувати, організовувати, здійснювати, аналізувати та коригувати власну навчально-пізнавальну діяльність;
-            застосовувати набуті знання для оволодіння новими, для їх систематизації та узагальнення.
Ставлення:
-            ціннісні орієнтири у володінні навчально-пізнавальними навичками, допитливість і спостережливість, готовність до інновацій;
-            позитивне емоційне сприйняття власного розвитку, отримання задоволення від інтелектуальної діяльності.
Навчальні ресурси:
дидактичні засоби
7
Ініціативність
і підприємливість
Уміння:
-            застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо проектної, конструкторської та винахідницької діяльності, для вирішення життєвих проблем, пов’язаних із матеріальними й енергетичними ресурсами;
-            прогнозувати вплив фізики на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва;
-            оцінювати можливість застосування набутих знань з фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем;
-            оцінювати власні здібності щодо вибору майбутньої професії, пов’язаною з фізикою чи технікою;
-            економно й ефективно використовувати сучасну техніку, матеріальні ресурси;
-            ефективно організовувати власну діяльність.
Ставлення:
-         ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей;
-         усвідомлення необхідності виваженого підходу до вибору професії, оцінка власних здібностей;
-         ініціативність, працьовитість, відповідальність як запорука результативності власної діяльності;
-         прагнення досягти певного соціального статусу, зробити внесок до економічного процвітання держави.
Навчальні ресурси:
приклади успішних бізнес-проектів у галузі новітніх технологій (мікроелектроніка, нанотехнології, космічна техніка, електромобілі тощо), навчальні екскурсії на високотехнологічні підприємства, зустрічі з успішними підприємцями
8
Соціальна й громадянська компетентності
Уміння:
-          займати активну та відповідальну громадянську позицію в учнівському колективі, самоврядуванні школи, серед мешканців селища, мікрорайону тощо;
-          активно працювати в групах, розподіляти ролі, оцінювати вклад власний та інших, приймати виважені рішення, які сприятимуть розв’язанню досліджуваної проблеми чи завдання, важливих для даного освітнього середовища,  учнівського колективу;
-            ефективно співпрацювати в команді над реалізацією навчальних дослідницьких проектів у галузі «Природознавство», залучаючи родину та іншу спільноту;
-          визначати особистісні якості відомих учених-фізиків, що свідчать про їхню громадянську позицію, моральні якості.
Ставлення:
-            усвідомлення себе громадянином України;
-            громадянська відповідальність за стан розвитку місцевої громади, країни;
-            толерантне ставлення до точки зору іншої особи;
-            оцінювання внеску українських та іноземних учених-фізиків і винахідників у суспільний розвиток;
-            розуміння відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства.
Навчальні ресурси:
робота в групах, проекти та інші види навчальної діяльності
9
Обізнаність і самовираження у сфері культури
Уміння:
-            використовувати знання з фізики під час реалізації власних творчих ідей;
-            виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва.
Ставлення:
-            усвідомлення причетності до національної й світової культури через вивчення природничих наук і мистецтва;
-            розуміння гармонійної взаємодії людини і природи.
Навчальні ресурси:
твори мистецтва
10
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння:
-            застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших;
-            дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час виконання навчальних експериментів, у надзвичайних ситуаціях природного чи техногенного характеру;
-            визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на  довкілля;
-            аналізувати проблеми довкілля, визначати способи їх вирішення, брати участь у практичній реалізації цих проектів;
-            оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.
Ставлення:
-            готовність брати участь у природоохоронних заходах;
-            самооцінка та оцінка поведінки інших стосовно можливих ризиків для здоров’я;
-            ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я  інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки;
-            усвідомлення важливості ощадного природокористування, потенціалу фізичної науки щодо збереження довкілля.
Навчальні ресурси:
навчальні проекти здоровязбережувального та екологічного спрямування



Розподіл годин
Тема
Кількість годин за програмою
Кількість годин за планом
Вступ
1
1
Розділ 1. Фізика як природнича наука.  Пізнання природи
7
1 – навчальний проект
9
1 – навчальний проект
Розділ 2. Механічний рух

17


1 – навчальний проект
16


1 – навчальний проект
Розділ 3. Взаємодія тіл. Сила


26


1 – навчальний проект
24


1 – навчальний проект
Розділ 4. Механічна робота та енергія
11
1 – навчальний проект
13
1 – навчальний проект
Резерв
4
3
Усього 70 годин, 2 години на тиждень
70
70
























Розділ
Компоненти
Вступ
Знаннєвий компонент:
знає правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця.

Діяльнісний компонент:
дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням.

Ціннісний компонент:
усвідомлює роль шкільного кабінету та значення фізичних приладів у навчанні фізики,  відповідальність за поведінку у фізичному кабінеті
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи
















Знаннєвий компонент:
називає характерні ознаки фізичних явищ, їх відмінність від біологічних, хімічних інших явищ;
наводить приклади фізичних явищ, фізичних тіл та фізичних величин;
знає символи та одиниці основних фізичних величин.
розуміє основні положення атомно-молекулярного вчення; розуміє відмінності між речовиною і полем.
Діяльнісний компонент:
записує значення фізичної величини, використовує префікси для утворення кратних і частинних одиниць;
користується найпростішими засобами вимірювання, визначає ціну поділки шкали;
порівнює значення фізичних величин;
вимірює лінійні розміри тіл, об’єми твердих тіл, рідин і сипких матеріалів;
проводить досліди (індивідуально та в групі) за власним планом або за інструкцією з допомогою вчителя, аналізує результати, робить висновки.
Ціннісний компонент:
усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними;
висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи щодо прояву й впливу фізичних явищ на здоров’я й безпеку життєдіяльності, вирішення проблем довкілля, ощадного використання природних ресурсів тощо
Розділ 2. Механічний рух

















Знаннєвий компонент:
називає види механічного руху;
володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (швидкість, період обертання, переміщення, амплітуда коливань, період та частота коливань) і вміє обрати її одиницю;
називає вживані одиниці часу, шляху, швидкості, періоду обертання, періоду та частоти коливань;
описує фізичну величину відповідно до узагальнених планів;
розуміє відносність руху.
Діяльнісний компонент:
уміє застосовувати поняття «матеріальна точка» та визначати межі застосування цієї фізичної моделі;
розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла;
уміє описати механічний рух графічно й аналітично і провести його аналіз;
розраховує пройдений тілом шлях, визначає швидкість руху, період обертання, частоту коливань нитяного маятника під час розв’язання фізичних задач різного типу;
представляє результати вимірювань у вигляді таблиць і графіків;
використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.
Ціннісний компонент:
усвідомлює цінність знань про механічний рух для власного розвитку й безпеки
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи на аналіз механічного руху учасників дорожнього руху та його наслідки для власної безпеки; задачі з прикладами логістики пасажирських і вантажних перевезень в Україні й світі; уміння вибрати оптимальну траєкторію руху в конкретних життєвих ситуаціях
Розділ 3. Взаємодія тіл. Сила

















Знаннєвий компонент:
знає і описує фізичні явища і процеси (інерція, деформація, тяжіння, тертя, тиск);
володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (маса, густина речовини, сила,  коефіцієнт тертя, тиск, сила тиску) та вміє обрати її одиницю;
формулює закони Гука, Паскаля, Архімеда;
знає умову  плавання тіл;
пояснює причини виникнення атмосферного тиску та його залежність від висоти,
залежність сили пружності від деформації;
залежність тиску на дно і стінки посудини від висоти стовпчика й густини рідини;
знає і розуміє будову та принцип дії динамометра, манометра, барометра, терезів.
Діяльнісний компонент:
застосовує закони Гука, Паскаля, Архімеда, умови плавання тіл, формули сили тяжіння, ваги тіла, сили тертя ковзання, сили тиску, виштовхувальної сили під час розв’язування різних видів чи типів задач і виконання лабораторних робіт;
здатен (здатна) запропонувати способи зменшення/збільшення сили тертя, сили пружності, тиску в практичних ситуаціях;
графічно зображує сили;
користується динамометром, терезами; читає покази шкали манометра, барометра;
використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності.
Ціннісний компонент: висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки;
оцінює практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на аналіз явища інерції, сил тертя і пружності, їх наслідки для власної безпеки; матеріали з досягнення українських конструкторів у суднобудуванні, повітроплаванні тощо
Розділ 4. Механічна робота та енергія
















Знаннєвий компонент:
володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (механічна робота, потужність, кінетична і потенціальна енергія, момент сили, коефіцієнт корисної дії) і вміє обрати її одиницю;
розуміє сутність закону збереження механічної енергії, умову рівноваги важеля, принцип дії простих механізмів; знає різновиди важеля.
Діяльнісний компонент:
застосовує закон збереження енергії та формули роботи, потужності, ККД простого механізму, кінетичної енергії тіла, потенціальної енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі, деформованого тіла, моменту сили під час розв’язування задач різних типів і виконання лабораторних робіт, у практичній діяльності;
користується простими механізмами (важіль, нерухомий та рухомий блоки, похила площина); використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.
Ціннісний компонент:
оцінює прояви закону збереження механічної енергії в природі, техніці, побуті; оцінює ефективність використання простих механізмів;
оцінює роль видатних учених у розвитку знань про перетворення енергії
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи й задачі на застосування закону збереження енергії, розрахунок параметрів простих механізмів, умов їх безпечного використання; інформаційні матеріали про досягнення українських конструкторів у машинобудуванні й будівництві
Екскурсія
Виявляє ставлення та оцінює прояви фізичних явищ і процесів, спостережуваних під час екскурсії


Демонстраційний експеримент
Розділ
Демонстрації
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи
1.      Приклади фізичних явищ: механічних, теплових, електричних, світлових тощо.
2.      Моделі молекул.
3.      Приклади застосування фізичних явищ у техніці.
4.      Засоби вимірювання.
Розділ 2. Механічний рух

1.     Різні види руху.
2.     Відносність руху, форми траєкторії,  швидкості.
Розділ 3. Взаємодія тіл. Сила


1. Досліди, що ілюструють явища інерції та взаємодії тіл.
2. Деформація тіл.
3. Додавання сил, спрямованих уздовж однієї прямої.
4. Прояви та вимірювання сил тертя ковзання, кочення, спокою.
5. Способи зменшення й збільшення сили тертя.
6. Залежність тиску від значення сили та площі.
7. Передавання тиску рідинами й газами.
8. Тиск рідини на дно і стінки посудини.
9. Зміна тиску в рідині з глибиною.
10. Сполучені посудини.
11. Вимірювання атмосферного тиску.
13. Будова і дія манометра.
14. Дія архімедової сили в рідинах і газах.
15. Рівність архімедової сили вазі витісненої рідини в об’ємі зануреної частини тіла.
16. Плавання тіл
Розділ 4. Механічна робота та енергія
1.     Перетворення механічної енергії.
2.     Умови рівноваги тіл.
3.     Важіль.
4.     Рухомий і нерухомий блоки.
5.     Похила площина.
6.     Використання простих механізмів.


Графік письмових робіт
Розділ
Письмові роботи
Дата проведення
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи
Лабораторна робота № 1
Лабораторна робота № 2
Лабораторна робота № 3
Навчальний проект № 1
Контрольна робота № 1

Розділ 2. Механічний рух

Самостійна робота № 1
Самостійна робота № 2
Лабораторна робота № 4
Лабораторна робота № 5
Навчальний проект № 2
Контрольна робота № 2

Розділ 3. Взаємодія тіл. Сила


Лабораторна робота № 6
Лабораторна робота № 7
Лабораторна робота № 8
Лабораторна робота № 9
Контрольна робота № 3
Лабораторна робота № 10
Самостійна робота № 3
Навчальний проект № 3
Контрольна робота № 4

Розділ 4. Механічна робота та енергія
Самостійна робота № 4
Лабораторна робота № 11
Лабораторна робота № 12
Навчальний проект № 4
Контрольна робота № 5

Усього письмових робіт
Самостійних робіт – 4
Лабораторних робіт – 12
Навчальних проектів - 4
Контрольних робіт - 5



Дата
Тип уроку
Тема уроку
Домашнє завдання



Вступ

1

Урок-лекція
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичні прилади, фізичний експеримент і фізичні досліди. Правила безпеки під час роботи з  фізичним обладнанням та у фізичному кабінеті
Вивчити конспект, опрацювати передній форзац підручника




Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи

2

Урок-лекція
Фізика як фундаментальна наука про природу. Речовина і поле. Фізичні тіла й фізичні явища.
Вивчити §§ 1,3, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 1 письмово.
Розпочати роботу над навчальним проектом № 1.
3

Комбінований урок
Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Початкові відомості про будову атома
Вивчити § 2, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 2 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор.18 
4

Комбінований урок
Фізичні величини та їх вимірювання.. Міжнародна система одиниць фізичних величин
Вивчити §  4, 5, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 4 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 29 

5

Урок-конференція
Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики
Вивчити § 6, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 6 письмово.
Підготуватися до лабораторної роботи № 1
Додаткове завдання: знайти інформацію про кількох видатних фізиків, які народилися або працювали у вашому місті
6

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу

Повторити §§ 4, 5.
Розв’язати вправу 3 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 22. 
Підготуватися до лабораторної роботи № 2
7

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів

Повторити §§  4, 5.
Опрацювати підсумки розділу 1 (стор.44-45).
Підготуватися до лабораторної роботи № 3
8

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами

Повторити §§ 1-6.
Виконати письмово завдання для самоперевірки за розділом 1 на стор. 46-47 (з 1 по 8 включно)
9

Навчальний проект № 1
Орієнтовні теми:
1.Видатні вчені-фізики.
2. Фізика в побуті, техніці, виробництві.
3. Спостереження фізичних явищ довкілля.
4. Дифузія в побуті.
Допрацювати навчальний проект
10

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Розв’язання задач. Підготовка до контрольної роботи
Повторити §§ 1-6.
Виконати письмово завдання для самоперевірки за розділом 1  (з 9 по 14 включно) на стор. 46-47.
Підготуватися до контрольної роботи

11

Урок контролю знань
Контрольна робота № 1 з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи»
Повторити вивчений матеріал (§§ 1-6).
Опрацювати додаткову інформацію на сторінках 48 та 49 підручника



Розділ 2. Механічний рух

12

Комбінований урок
Аналіз контрольної роботи. Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення
Вивчити §§  7, 8, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 7 письмово. 
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 55.
Розпочати роботу над навчальним проектом № 2
13

Комбінований урок
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість  руху
Вивчити § 9, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 9 (1-7) письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 67 
14

Комбінований урок
Графіки руху
Вивчити §§ 10, (11- за бажанням).
Розв’язати вправу 10 (1 - 3) письмово 
15

Урок формування навичок розв’язання задач
Розв’язання задач
Повторити §§  8-10.
Розв’язати вправу 10 (4, 5) письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 77
16

Урок формування навичок розв’язання задач. Поточний контроль знань
Розв’язання задач. Самостійна робота № 1
Повторити §§  8-10.
Розв’язати вправу 9 (8-14) письмово 
17

Комбінований урок
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху
Вивчити § 12, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 12 (1-4) письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 83
18

Урок формування навичок розв’язання задач
Розв’язання задач
Повторити § 12.  
Розв’язати вправу 12 (5-8) письмово

19

Урок формування навичок розв’язання задач. Поточний контроль знань
Розв’язання задач. Самостійна робота № 2
Повторити §§ 8-12.
Розв’язати вправу 8 письмово.  Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор.  60
20

Комбінований урок
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання
Вивчити §§ 13, 14, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 13 (1-4) письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 88
21

Урок формування навичок розв’язання задач
Розв’язання задач
Повторити § 13.  
Розв’язати вправу 13 (5-8) письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 92. 
Підготувати лабораторну роботу № 4
22

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 4.  Визначення періоду обертання тіла
Повторити §§ 10 - 12.  
Розв’язати вправу 10 (6, 7) письмово
 
23

Комбінований урок
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період і частота коливань. Маятники
Вивчити § 15, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 15 (1-4) письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 99
24

Урок формування навичок розв’язання задач
Розв’язання задач
Повторити § 15.  
Розв’язати вправу 15 (5-9)  письмово.  Підготувати лабораторну роботу № 5
25

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника
Повторити §§   7-15.
Опрацювати підсумки розділу 2 (стор.102-103).

26

Навчальний проект № 2
Орієнтовні теми:
1. Визначення середньої швидкості нерівномірного руху.
2. Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки тощо.
3. Обертальний рух в природі – основа відліку часу.
4. Коливальні процеси в техніці та живій природі
Допрацювати навчальний проект
27

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Розв’язання задач. Підготовка до контрольної роботи
Повторити §§ 7-15.
Виконати письмово завдання для самоперевірки за розділом 2 (з 1 по 15 включно) на стор.104-105.
Підготуватися до контрольної роботи


28

Урок контролю знань
Контрольна робота № 2 з теми «Механічний рух»
Повторити вивчений матеріал (§§ 7-15).
Опрацювати додаткову інформацію на сторінках 106 та 107 підручника



Розділ 3. Взаємодія тіл. Сила

29

Комбінований урок
Аналіз контрольної роботи.
Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла.
Вивчити § 16,17, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 16 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 114.
Розпочати роботу над навчальним проектом № 3
30

Комбінований урок
Густина речовини
Вивчити § 18. 
Розв’язати вправу 18 письмово. 
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 128
31

Урок формування навичок розв’язання задач
Розв’язання задач
Вивчити § 19. 
Розв’язати вправу 19 письмово. 
Підготувати лабораторну роботу № 6
32

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси тіл
Повторити §§ 16, 17, 18.
Розв’язати вправу 17(1-5) письмово. 
Підготувати лабораторну роботу № 7 
33

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин)
Повторити §§  16-19.
Розв’язати вправу 17 (6-11)  письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 120 
34

Комбінований урок
Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил.
Вивчити § 20, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 20 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 138
35

Комбінований урок
Деформація.  Сила пружності. Закон Гука. Динамометр

Вивчити § 21, 22, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 21 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 143.
Підготувати лабораторну роботу № 8   
36

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 8. Дослідження пружних властивостей тіл
Повторити §§ 21, 22.  
Розв’язати вправу 22 письмово 
37

Комбінований урок
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість

Вивчити § 23, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 23 (1-5) письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 156 
38

Урок формування навичок розв’язання задач
Розв’язання задач
Повторити § 23. 
Розв’язати вправу 23 (6-10) письмово 

39

Комбінований урок
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці

Вивчити § 24, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 24 (1-5) письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 162.
Підготувати лабораторну роботу № 9    
40

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання

Повторити § 24.  
Розв’язати вправу 24 (6-10)  письмово

41

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Розв’язання задач. Підготовка до контрольної роботи
Повторити §§ 16-24.
Виконати письмово завдання для самоперевірки за розділом 3 , частина 1 (с 1 по 16 включно) на  стор. 164-165.
Підготуватися до контрольної роботи


42

Урок контролю знань
Контрольна робота № 3 з теми «Взаємодія тіл»
Повторити вивчений матеріал (§§ 16-24)

43

Комбінований урок
Аналіз контрольної роботи № 3.
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску

Вивчити § 25, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 25 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 170   
44

Комбінований урок
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля
Вивчити §§  26, 27, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 26 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 173     
45

Комбінований урок
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри
Вивчити § 28, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 28 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 181   
46

Комбінований урок
Сполучені посудини. Манометри
Вивчити §§ 29, 30.
Розв’язати вправу 29 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 187      
47

Урок формування навичок розв’язання задач. Поточний контроль знань
Розв’язання задач. Самостійна робота № 3
Повторити §§ 25-30. 
Розв’язати вправу 30 письмово 
48

Комбінований урок
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда
Вивчити §§ 31, 32, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 31 (1-5) письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 196        
49

Урок формування навичок розв’язання задач
Розв’язання задач
Повторити §§ 31, 32.  
Розв’язати вправу 31(6-10) письмово. 
Підготувати лабораторну роботу № 10
50

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 10. З`ясування умов плавання тіла

Повторити §§ 31, 32.
Розв’язати вправу 32 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 201        
51

Навчальний проект № 3

Орієнтовні теми:
1.Розвиток судно- та повітроплавання.
2. Дослід Торрічеллі. Спостереження за зміною атмосферного тиску.
3. Насоси
Повторити § 33.  
Розв’язати вправу 33 письмово.
Допрацювати навчальний проект
52

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Розв’язання задач. Підготовка до контрольної роботи
Повторити §§ 25-33.
Виконати письмово завдання для самоперевірки за розділом 3 , частина 2 (с 1 по 19 включно) на  стор. 208-209
Опрацювати підсумки розділу 3 на стор.210-211.
Підготуватися до контрольної роботи

53

Урок контролю знань
Контрольна робота № 4 з теми «Взаємодія тіл. Сила»
Повторити вивчений матеріал (§§ 25-33).
Опрацювати додаткову інформацію на сторінках 212 та 213 підручника



Розділ 4. Механічна робота та енергія

54

Комбінований урок
Аналіз контрольної роботи. Механічна робота. Потужність
Вивчити § 34, 35, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 34 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 220.        
Розпочати роботу над навчальним проектом № 4 
55

Комбінований урок
Механічна енергія та її види
Вивчити §§ 36, 37, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 36 письмово 
56

Комбінований урок
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування
Вивчити § 38, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 38 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 235          
57

Урок формування навичок розв’язання задач
Розв’язання задач
Повторити §§ 34-38.
Розв’язати вправу 35 письмово 
58

Урок формування навичок розв’язання задач. Поточний контроль знань
Розв’язання задач. Самостійна робота № 4
Повторити §§ 34-38. 
Розв’язати вправу 37 письмово 
59

Комбінований урок
Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля
Вивчити §§ 39, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 39 письмово.
Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 241          
60

Комбінований урок
Прості механізми
Вивчити §§ 40, 41. 
Розв’язати вправу 40 письмово. 
Підготувати лабораторну роботу № 11 
61

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 11. Вивчення умови рівноваги важеля

Повторити §§ 39-41.
Розв’язати вправу 41 письмово 
62

Комбінований урок
Коефіцієнт корисної дії  простих механізмів
Вивчити § 42, вивчити конспект.
Розв’язати вправу 42 письмово 
63

Урок формування навичок розв’язання задач
Розв’язання задач
Повторити §§ 39-42. 
Підготувати лабораторну роботу № 12
  
64

Урок формування практичних навичок
Лабораторна робота № 12. Визначення ККД простого механізму

Повторити §§ 39-42.
Опрацювати підсумки розділу 4 на стор.256-257

65

Навчальний проект № 4
Орієнтовні теми:
1. Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.
2. Прості механізми у побутових пристроях.
3. Біомеханіка людини.
4. Використання енергії природних джерел
Допрацювати навчальний проект
66

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Розв’язання задач. Підготовка до контрольної роботи
Повторити §§ 39-42.
Виконати письмово завдання для самоперевірки за розділом 4 (с 1 по 19 включно) на  стор. 258-259.
Підготуватися до контрольної роботи

67

Урок контролю знань
Контрольна робота № 5 з теми «Механічна робота та енергія»
Повторити вивчений матеріал (§§ 39-42).
Опрацювати додаткову інформацію на сторінках 260 та 261 підручника



Резерв

68

Урок повторення, удосконалення навичок розв’язання задач
Аналіз контрольної роботи. Повторення
розділу 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи. Повторення розділу 2. Механічний рух
Повторити §§ 1-15

69

Урок повторення, удосконалення навичок розв’язання задач
Повторення розділу 3. Взаємодія тіл. Сила. Повторення розділу 4. Механічна робота та енергія
Повторити §§ 16-42

70

Урок повторення, удосконалення навичок розв’язання задач
Повторення розділу 3. Взаємодія тіл. Сила. Повторення розділу 4. Механічна робота та енергія
Повторити §§ 16-42





3 комментария: