Як усе встигнути

Почитайте, дуже цікаво!
 Матриця Ейзенхауера: як використати педагогу
Сьогодні ми продовжуємо серію дописів про ефективні прийоми тайм менеджменту в роботі сучасного педагога, оскільки більшості з нас часто просто не вистачає часу на те, щоб встигати й на роботі, й вдома. Одним з найбільш ефективних прийомів визначення пріоритетності справ (прийняття рішення про те, котрим із задач слід надати першочергового, а яким – другорядного значення) є Матриця Ейзенхауера. Що вона собою являє та як її використати – далі про це мова.
Виглядає матриця Ейзенхауера як чотири квадрати, які утворюються при перетині осей “Важливо – Неважливо” по горизонталі і “Терміново – Не терміново” по вертикалі.



Як використовувати цю матрицю? Спочатку запишіть всі свої справи, які потрібно виконати протягом дня, й дайте собі відповідь: Ця справа термінова? Вона важлива? Або “Що станеться, якщо я просто зараз її не виконаю?” Або “Що станеться, якщо я її не виконаю?”
Після цього розподіліть свої справи по квадратах таблиці Ейзенхауера. 
Важливі і термінові справи – найважливіші і не терплять зволікання. Без них все зруйнується, і зробити їх завтра буде вже надто пізно. Ці справи потрібно робити сьогодні, у першу чергу та обов’язково. Приклади важливих і термінових справ: позаплановий похід до лікаря; терміновий телефонний дзвінок батькам учнів тощо. В ідеалі квадрат важливих і термінових справ повинен бути порожнім, але в дійсності у кожної людини бувають важливі і термінові справи, частина яких породжується лінощами, частина – недостатнім професіоналізмом, а частина – форс-мажорами.
Важливі, але не термінові справи – це те найважливіше, що терміновим може стати незабаром. Якщо ви не плануєте цього чекати і влаштовувати собі непотрібну гонитву, то зверніть на ці справи увагу. Приклади таких справ: проведення уроків; планування подальшої роботи; заповнення журналів; відвідування спортивного залу для підтримки фізичної форми.
Справи не важливі, але термінові. Як правило, в цей квадрат потрапляють справи, які ніяк не наближають вас до мети, якою б вона не була, це справи, які потрібно робити, але виключно для того, щоб їх робити. Прикладом таких справ може бути прохання колег (керівництва) знайти інформацію в Інтернеті (створити презентацію чи листівку до свята); несподіваний прихід гостей та інші незаплановані, нав’язані зустрічі, від яких не можна відмовитися. 
Не важливі і не термінові справи – це категорія справ, які не важливі і не термінові, але саме їх хочеться робити. Це ваші поглиначі часу (так звані “хронофаги”) – читання глянцевих журналів, гра в комп’ютерні ігри, перегляд телепрограм, веб-серфінг та перегляд стрічки в соцмережах. Ці справи людина обирає тому, що помилково вважає їх відпочинком від роботи. 
Спробуйте створювати таку таблицю для визначення пріоритетів щодня. Ідеально, якщо квадрат “Важливо і Терміново” буде у вас буде порожнім: а це цілком реально, якщо ви частіше будете займатися справами квадрата “Важливо, але не Терміново”.
Як можна ще більш ефективно використовувати свій робочий час? Створюючи онлайнові тести та опитування для учнів, адже вони дозволяють суттєво зекономити час на перевірці учнівських робіт. Навчитися цьому ви зможете, зареєструвавшись на наш дистанційний курс “Цифрові інструменти формувального оцінювання“.

Комментариев нет:

Отправить комментарий