14 березня - день народження Альберта Ейнштейна








Висловлювання від Ейнштейна (з Вікіпедії)


  •  
По-моєму, найгірше, коли школа будує свою роботу на залякуванні, насильстві та штучно створених авторитетах. Така система виховання губить здорові почуття і безпосередність школярів, убиває їхню віру у власні сили. Так створюють принижених вірнопідданих.



  •  
Я намагаюся вибирати оптимальний шлях. Якщо я буду писати стисло, то взагалі ніхто не зрозуміє; якщо я буду писати надто розлого — тема стане неоглядна. Властиво, життя занадто коротке, щоб все робити відмінно. Багато з того, що хотілось здійснити, залишається незавершеним.


  •  
Є дві безмежні речі — Всесвіт і людська дурість, хоча щодо Всесвіту я маю сумніви.


  •  
 Природа показує нам лише хвіст лева. Але я не сумніваюся, що цей лев існує, хоча через свій величезний розмір він не може з'явитися відразу повністю.


  •  
Досвід — єдине джерело знань.


  •  
Світ — це небезпечне місце. Не через те, що люди злі; а тому що люди не хочуть цього виправити.


  •  
Відколи математики накинулися на теорію відносності, навіть я перестав її розуміти.


  •  
Найбільш незрозуміле у нашому світі є те, що він усе-таки зрозумілий.


  •  
Я відчуваю себе настільки солідарним з усім живим, що мені байдуже, де починається і де закінчується окреме.


  •  
Жодна мета не є настільки високою, щоб виправдати негідні засоби для її досягнення.


  •  
Наука ніколи не була і не буде закінченою книгою. Кожен важливий успіх ставить нові питання. Будь-який розвиток виявляє з часом усе нові й глибші труднощі.


  •  
Сила завжди приваблює людей з низькою мораллю.


  •  
У науковому мисленні завжди присутній елемент поезії. Справжня наука і справжня музика потребують однорідного розумового процесу.


  •  
Фантазія важливіша, ніж знання.


  •  
Істина — це те, що витримує перевірку досвідом.


  •  
Поки математичний закон відображає реальну дійсність, він неточний; як тільки математичний закон точний, він не відображає реальну дійсність.


  •  
Наші математичні труднощі Бога не хвилюють. Він інтегрує емпірично.


  •  
Видатні особистості завжди натикаються на шалений опір посередніх умів.


  •  
Не знаю, якою зброєю люди битимуться у третій світовій війні, але в четвертій у хід підуть камені й палиці.


  •  
Жодну проблему не можна розв'язати на тому ж рівні, на якому вона виникла.


  •  
Наука без релігії кульгава; релігія без науки сліпа.


  •  
Націоналізм — це дитяча хвороба, кір людства.


  •  
Що далі рухається духовна еволюція людини, то очевиднішим мені видається, що шлях до істинної релігійності лежить не через страх життя, страх смерті або сліпу віру, а через прагнення раціонального знання.


  •  
Пошук істини важливіший, ніж володіння нею.


  •  
Моральні характеристики визначної людини мають більше значення для її покоління і для історичного розвитку, ніж суто інтелектуальні досягнення. Ці останні самі залежать від величі духу, величі, яка зазвичай залишається невідома.


  •  
Урешті-решт, померти — також непогано.

  •  
Радість бачити і розуміти — найкращий дар природи.


  •  
Тіло та душа — це не дві різні речі, це просто два різних способи сприйняття одного й того ж.


  •  
Кожен, хто читає забагато і використовує свій мозок замало, впадає в ліниве стереотипне мислення.

Ейнштейн про релігію та Бога
  •  
Це звичайно була брехня, те що ви читали про мої релігійні переконання та вона систематично повторюється. Я не вірю в персоніфікованого Бога, і я ніколи не заперечував цього, а навпаки дав чітко зрозуміти. Якщо щось в мені можна назвати релігійним так, це необмежене захоплення структурою всесвіту, до тієї межі до якої наука може її розкрити.


  •  
Слово "бог" для мене не більше ніж вираз і продукт людських слабкостей, Біблія колекція благородних, але все ж примітивних легенд, які, тим не менш досить по-дитячому. Жодна інтерпретація якою б вона не була виточеною (для мене) не можуть цього змінити.


  •  
Найпрекрасніше, що ми можемо переживати - це відчуття таємниці. Вона джерело всякого справжнього мистецтва і науки. Той, хто ніколи не випробував цього почуття, хто не вміє зупинитися і задуматися, охоплений боязким захопленням, той подібний до мертвого тіла, що й очі його закриті. Проникнення в таємниці життя у поєднанні зі страхом також дало поштовх для розвитку релігії. Для того, щоб знати чи дійсно існує для нас щось непізнаване в прояві вищої мудрості і променистої краси, яку наші примітивні здібності можуть зрозуміти лише у найпримітивніших формах — це знання і це є основою справжньої релігійності. В такому і тільки такому сенсі я належу до числа релігійних людей.


На честь Ейнштейна названі



Комментариев нет:

Отправить комментарий