Завдання ТЮФ 2016/2017

Шановні колеги!
Опрацюйте, буль ласка, умови ТЮФ!






Українська мова
Російська мова

1.                  
Придумай сам. Розробіть пасивний пристрій, що забезпечує безпечну посадку сирого курячого яйця на тверду поверхню з висоти 2,5 м. Пристрій повинен падати разом з яйцем. Яких найменших розмірів посадкового пристрою вам вдалося досягти?


Придумай сам. Разработайте пассивное устройство, обеспечивающее безопасную посадку сырого куриного яйца на твёрдую поверхность с высоты 2,5 м. Устройство должно падать вместе с яйцом. Каких наименьших размеров посадочного устройства вам удалось достигнуть? 


2.                  
Ріжок з гумовою мембраною. Візьміть невелику банку і натягніть на її шийку гуму від повітряної кульки. Зробіть отвір на дні банки і вставте в нього трубку, що торкається мембрани. Якщо вдувати повітря через ще один отвір, зроблений на боці банки, то повітряний ріжок починає гудіти. Дослідіть параметри, що впливають на його звук.


Рожок с резиновой мембраной. Возьмите небольшую банку и натяните на её горлышко резину от воздушного шарика. Сделайте отверстие на дне банки и вставьте в него трубку, касающуюся мембраны. Если вдувать воздух через ещё одно отверстие, сделанное на боку банки, то воздушный рожок начинает гудеть. Исследуйте параметры, влияющие на его звук.


3.                  
Алюмінієве гальмо. Неодимовий магніт падає поблизу плоскої алюмінієвої пластини. Дослідіть і опишіть, як впливає товщина пластини на швидкість падіння магніту.


Алюминиевый тормоз. Неодимовый магнит падает вблизи плоской алюминиевой пластины. Исследуйте и опишите,  как влияет толщина пластины на скорость падения магнита.

4.                  
«Не варто прогинатися....». На вітрі стебло очерету згинається. Вивчіть, як змінюється радіус кривизни вигину стебла від основи до волоті (мітелки) залежно від сили вітру. Як будуть відрізнятися результати, якщо дослідження проводити ранньою весною і в середині зими?

«Не стоит прогибаться....». На ветру стебель камыша изгибается. Изучите, как изменяется радиус кривизны изгиба стебля от основания до метелки в зависимости от силы ветра. Как будут отличаться результаты, если исследования проводить ранней весной и в средине зимы?

5.                  
Марлева невиливайка. Налийте в пляшку ¼ об’єму води. Закрийте шийку марлею і акуратно переверніть пляшку. Вода не виливається. Дослідіть, яких максимальних розмірів можуть бути комірки марлі, щоб ефект спостерігався.

Марлевая невыливайка.  Налейте в бутылку ¼ объема воды. Закройте горлышко марлей и аккуратно переверните бутылку. Вода не выливается. Исследуйте, каких максимальных размеров могут быть ячейки марли, чтобы эффект наблюдался.

6.                  
Вакуумна базука. Вакуумну базуку можна побудувати з простої пластикової труби, легкого снаряда і всмоктуючого пилососа. Побудуйте такий пристрій і максимізуйте швидкість вильоту.

Вакуумная базука. Вакуумную базуку можно построить из простой пластиковой трубы, лёгкого снаряда и всасывающего пылесоса. Постройте такое устройство и максимизируйте скорость вылета.

7.                  
Спіральні хвилі. Дослідіть спіральні хвилі та інші типи хвильових структур, що утворюються, коли тонка плівка, створена водяний струменем, розтікається по диску, що обертається.

Спиральные волны. Исследуйте спиральные волны и другие типы волновых структур, которые образуются, когда тонкая плёнка, созданная водяной струёй, растекается по вращающемуся диску. 

8.                  
Візуалізація густини. Щоб візуалізувати розподіл густини в газі, часто використовується шлірен-фотозйомка. Побудуйте установку на основі шлірен-методу і дослідіть, наскільки добре вона розрізнює відмінності густин

Визуализация плотности. Чтобы визуализировать распределение плотности в газе, часто используется шлирен-фотосъёмка. Постройте установку на основе шлирен-метода и исследуйте, насколько хорошо она разрешает различия плотностей. 

9.                  
«Удар, ще удар». Дослідіть, як залежить частота обертання пелюсток радіометра від світлового потоку. За отриманими результатами запропонуйте метод визначення концентрації газу в балоні радіометра.



«Удар, еще удар»….. Исследуйте, как зависит частота вращения лепестков радиометра от светового потока. По полученным результатам предложите метод определения концентрации газа в баллоне радиометра.

10.               
Відрив стекол. Спробуйте розділити дві скляні пластинки, між якими знаходиться тонкий шар води. Дослідіть, які параметри визначають потрібну для цього силу.

Отрыв стекол. Попробуйте разделить две стеклянные пластинки, между которыми находится тонкий слой воды. Исследуйте, какие параметры определяют нужную для этого силу. 

11.               .
Нитяний монорельс. Закріпіть швейну нитку під кутом до горизонту. На нитці розташуйте виготовлений Вами пристрій, який може вільно переміщатися по нитці разом з надувною дитячою гумовою кулькою. Вивчіть, як залежить ККД вашого «повітряного» пристрою від розмірів надування кульки. На якій ділянці «підвісної дороги» він найбільший? Визначте, чим визначається «вантажопідйомність» пристрою.

Нитяный монорельс. Закрепите швейную нить под углом к горизонту. На нити расположите изготовленное Вами устройство, которое может свободно перемещаться по нити вместе с надувным детским резиновым шариком. Изучите, как зависит КПД вашего «воздушного» устройства от размеров надуваемого шарика. На каком участке «подвесной дороги» он наибольший? Определите, чем определяется «грузоподъемность» устройства.

12.               
Крутильний гіроскоп. Підвісьте вісь маховика на вертикальній нитці, що має деяку крутильну пружність. Закрутіть нитку, розженіть маховик і відпустіть його. Дослідіть динаміку цієї системи.







Крутильный гироскоп. Подвесьте ось маховика на вертикальной нити, имеющей некоторую крутильную упругость. Закрутите нить, разгоните маховик и отпустите его. Исследуйте динамику этой системы.

13.               
Магнітні батарейки. Космонавт О. Серебров на борту космічної станції показував дослід. У цьому досліді дві пальчикові батарейки, залишені у спокої на деякій відстані одна від одної, притягувалися одна до одної і розверталися протилежними полюсами одна до одної. Вивчіть і опишіть явище.
Магнитные батарейки. Космонавт А. Серебров на борту космической станции показывал опыт. В этом опыте две пальчиковые батарейки, оставленные в покое на некотором расстоянии друг от друга, притягивались друг к другу и разворачивались противоположными полюсами друг к другу. Изучите и опишите явление.



14.               
Пропелер на рейці. Проста механічна іграшка складається з дерев'яної зубчастої рейки з пропелером на кінці. Коли по зубчатці водять іншою паличкою, пропелер починає обертатися. Поясніть це явище і дослідіть, як воно залежить від керуючих параметрів.

Пропеллер на рейке. Простая механическая игрушка состоит из деревянной зубчатой рейки с пропеллером на конце. Когда по зубчатке водят второй палочкой, пропеллер начинает вращаться. Объясните это явление и исследуйте, как оно зависит от управляющих параметров.

15.               
Бульйон. Дослідіть, як змінюється форма і розміри масляних крапель на поверхні розчину води при додаванні в воду спирту. А як змінюється форма водяних крапель на поверхні масла при додаванні в них спирту?

Бульон. Исследуйте, как меняется форма и размеры масляных капель на поверхности раствора воды при добавлении в воду спирта. А как меняется форма водяных капель на поверхности масла при добавлении в них спирта?

16.                
Солодке життя. При насипанні цукрового піску в пластикову пляшку його кристалики «прилипають» до стінок пляшки. Вивчіть, якими керуючими параметрами системи визначається ефект.

Сладкая жизнь. При насыпании сахарного песка в пластиковую бутылку его кристаллики «прилипают» к стенкам бутылки. Изучите, какими управляющими параметрами системы определяется эффект.

17.                
Ще швидше.            
Раз дощечка,
два дощечка
 – будет лесенка
Михаил Матусовский

Мотузкова драбина складається з дерев'яних щаблів, нахилених по черзі в протилежні боки. Підвісьте її вертикально і потім відпустіть. Коли така драбина падає на горизонтальну поверхню, її верхній кінець починає рухатися вниз швидше, ніж це відбувається при вільному падінні. Поясніть це явище і дослідіть, як воно залежить від керуючих параметрів.

Ещё быстрее.
Раз дощечка, два дощечка – будет лесенка
Михаил Матусовский
Верёвочная лестница состоит из деревянных перекладин, наклонённых поочерёдно в противоположные стороны. Подвесьте её вертикально и затем отпустите. Когда такая лестница падает на горизонтальную поверхность, её верхний конец начинает двигаться вниз быстрее, чем это происходит при свободном падении. Объясните это явление и исследуйте, как оно зависит от управляющих параметров. 




Задачи подготовили и предложили: Виктор П.А. (Одесса), Гельфгат И.М.(Харьков),Зайцева Виктория (Харьков),  Зеленин С.В. (Одесса),  Камин А.А., Камин А.Л. (Луганск), Кельник А.И. (Киев), Колебошин В.Я., Колебошин С.В. (Одесса), Колупаєв И.Н. (Харьков), Креминский Б.Г. (Киев), Кулинский В.Л. (Одесса), Ненашев І.Ю.(Харьков), Орлянский О.Ю. (Днепропетровск), Соколов А.В. Одесса),, Чернецкий И.С. (Киев) и оргкомитет Международного турнира юных физиков..


Комментариев нет:

Отправить комментарий