Календарне планування
Фізика. 10 клас. 3 години на
тиждень
Рівень стандарту
Затверджено Міністерством освіти і науки України
(наказ № 1539
від 24.11. 2017 р.)
Ключова
компетентність
|
Предметний
зміст ключової компетентності і навчальні ресурси для її формування
|
Спілкування державною/рідною
мовою
|
Уміння:
-
спілкуватися за проблематикою предмету сучасною науковою мовою з
використанням усталених фізичних й астрономічних термінів та понять;
- чітко та однозначно формулювати судження
та аргументувати їх;
- налагоджувати комунікації у процесі
вирішення навчальних завдань та виконання проектів;
- чітко та стисло викладати основний
фізичний та астрономічний зміст питань у письмовій формі;
- готувати та представляти повідомлення,
доповіді та реферати, презентувати результати проектної діяльності.
Ставлення:
- виявляти
ставлення та відзначати роль
вітчизняної науки та її видатних представників; цінувати наукову
українську мову;
- об’єктивно
оцінювати інформаційні наукові новини, зокрема, з найбільш актуальних напрямів
сучасної фізичної та астрономічної науки.
Навчальні
ресурси:
- підручники
та посібники, електронні освітні ресурси, віртуальні лабораторії.
|
Спілкування іноземними мовами
|
Уміння:
- оперувати
найбільш вживаними в міжнародній практиці фізичними та астрономічними
термінами;
- користуватися
іншомовними джерелами як додатковими під час виконання навчальних завдань та
проектів;
- представляти
результати проектної діяльності в міжнародному науковому та освітньому
просторі; брати участь в міжнародних фізичних та астрономічних конкурсах;
- обговорювати
науково-навчальні проблеми з використанням інформаційних ресурсів з учнями
інших країн.
Ставлення:
- оцінювати особливості розвитку
фізичної та астрономічної наук в світі, внесок зарубіжних учених у їх становлення
та сучасні досягнення.
Навчальні ресурси:
- іншомовні
інформаційні джерела.
|
Математична компетентність
|
Уміння:
-
застосовувати математичний апарат для розв’язування фізичних та астрономічних
задач, обґрунтування та доведення тверджень; опрацювання, інтерпретації,
оцінювання результатів експериментів і спостережень; побудови графіків
фізичних процесів; моделювання фізичних та астрономічних явищ у формі
математичних рівнянь і співвідношень.
Ставлення:
-
усвідомлювати важливість математичних
знань як інструментарію природничих наук, необхідної умови практичної
реалізації їх досягнень у техніці та технологіях.
Навчальні ресурси:
- інформаційні
джерела, що містять розрахункові та експериментальні завдання з фізики та астрономії.
|
Основні компетентності у природничих
науках і технологіях
|
Уміння:
- пояснювати явища природи, розуміти принцип
дії та будову сучасної техніки, приладів та обладнання на основі фізичних та
астрономічних знань;
-
характеризувати роль фізичних і астрономічних знань у формуванні
природничо-наукової картини світу;
- планувати та
реалізовувати фізичні та астрономічні спостереження й експеримент, фіксувати
та опрацьовувати й правильно інтерпретувати та оцінювати їх результати;
- добирати методи та засоби дослідження
природних явищ, адекватні поставленим завданням.
Ставлення:
- усвідомлювати
значення фізики й астрономії для дослідження навколишнього світу;
- оцінювати сучасні
досягнення природничих наук та перспективи їх подальшого розвитку;
-
виявляти ставлення до актуальних проблем сучасного природознавства;
-
формулювати оціночні судження та пропонувати шляхи вирішення науково-освітніх
завдань.
Навчальні
ресурси:
-
сучасна наукова-популярна інформація;
-
матеріали та результати конкурсів
дослідницьких робіт;
- навчальне обладнання.
|
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Уміння:
-
використовувати інформаційні системи для швидкого та цілеспрямованого пошуку
інформації;
- визначати можливі джерела інформації,
відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, перекодовувати інформацію;
-
користуватися сучасними гаджетами
як інструментальними та
вимірювальними засобами;
- працювати з віртуальними лабораторіями,
програмами-симуляторами;
- створювати
та досліджувати моделі фізичних і астрономічних явищ.
Ставлення:
- дотримуватися
етичних норм під час роботи з інформаційними ресурсами.
Навчальні
ресурси:
- електронні освітні
ресурси та віртуальні лабораторії.
|
Уміння вчитися впродовж життя
|
Уміння:
- планувати самостійне опрацювання навчального матеріалу з фізики та астрономії;
- визначати
цілі навчальної діяльності в
короткотерміновому та довготерміновому періодах;
- здійснювати самостійний пошук інформації з
використанням різних видів джерел;
- виділяти
головне в опрацьовуваній інформації;
Ставлення:
- критично оцінювати
власні досягнення;
- усвідомлювати
важливість самоосвіти для успішного
життя.
Навчальні
ресурси:
- навчальна та
науково-популярна література;
- електронні освітні ресурси.
|
Ініціативність і підприємливість
|
Уміння:
- приймати рішення
щодо вибору найбільш оптимальних альтернатив під час вирішення навчальних
завдань з фізики та астрономії;
- організовувати
колективну роботу над виконання навчальних проектів, розподіляти завдання між
членами групи;
- виявляти
ініціативу та відповідальність під час групової роботи над навчальними
задачами;
- розраховувати на основі отриманих знань
економічну ефективність використання побутових приладів та обладнання,
альтернативних джерел енергії;
- пропонувати
способи та засоби економії енергетичних, часових, фізичних ресурсів
Ставлення:
-
утверджувати рівень самооцінки, що відповідає об’єктивним результатам навчальної діяльності;
-
співвідносити очікувані результати та необхідні для їх досягнення ресурси;
-
усвідомлювати досяжність поставлених цілей як результату наполегливої праці;
- оцінювати
економічну ефективність прийнятих рішень під час вирішення навчальних та
дослідницьких завдань з фізики й астрономії.
Навчальні
ресурси:
- література про
діяльність вчених-фізиків та астрономів, відкриття та виходи яких мали
важливе значення для розвитку техніки і технологій та мали відчутний
економічний ефект;
- інформація про
використання сучасних наукових досягнень у промисловості та виробництві.
|
Соціальна та громадянська компетентності
|
Уміння:
- відстоювати аргументовано свої погляди на
вирішення навчальних задач та сприймати аргументовані пропозицій товаришів;
-
дотримувати принципів демократичності та відповідальності під час роботи в
групі;
-
аналізувати значення досягнень вітчизняної природничої науки для розвитку
української держави, підвищення добробуту її громадян;
-
пропонувати шляхи підвищення рівня соціального розвитку на основі сучасних
фізико-астрономічних знань;
- працювати
у соціальних проектах.
Ставлення:
- оцінювати роль
вітчизняної фізичної та астрономічної науки у розвитку людства;
- усвідомлювати
пріоритетність загальнолюдських цінностей та соціальних інтересів при
вирішенні наукових, економічних та технологічних проблем.
Навчальні
ресурси:
- навчальні і соціальні проекти.
|
Обізнаність та самовираження у сфері
культури
|
Уміння:
- визначити роль фізики та астрономії у
становленні загальнолюдської культури;
- пояснювати взаємовплив природничих наук та
образотворчого, музичного, літературного мистецтва;
- наводити приклади творчої діяльності
видатних українських та зарубіжних учених-фізиків і астрономів у
різноманітних галузях культури та мистецтва.
Ставлення:
-
усвідомлювати історичну єдність процесу розвитку природничої науки та
культури людської цивілізації.
Навчальні
ресурси:
- твори мистецтва,
бібліографічні матеріали про життя та діяльність учених-фізиків та
астрономів.
|
Екологічна грамотність і здорове
життя
|
Уміння:
- визначати чинники
та фактори, які порушують екологічну рівновагу в природі та побуті;
- дотримуватися
правил безпеки життєдіяльності в навальному процесі та побуті;
- використовувати
отримані знання для зменшення негативного впливу сучасної техніки та
технології на себе та оточуючих, забезпечення здорового способу життя;
- правильно утилізовувати побутові відходи та
відпрацьовані джерела енергії і світла, несправні пристрої;
- долучатися до
заходів і проектів щодо відновлення довкілля;
- дотримуватися
правил екологічної поведінки.
Ставлення:
- усвідомлювати
актуальність екологічних проблем у сучасному світі та необхідність їх
невідкладного вирішення;
- використовуючи знання з фізики й астрономії оцінювати екологічні
загрози та ефективність різних способів їх подолання;
- виявляти готовність
практичними діями (через участь у проектах, житті громади) сприяти вирішенню екологічних проблем
вулиці, міста, країни.
Навчальні
ресурси:
- дидактичні
матеріали екологічного змісту.
|
Очікувані результати навчання
учня/учениці
|
Розділ
2. Молекулярна фізика та термодинаміка
|
Знаннєвий компонент
Оперує поняттями і
термінами: атоми і
молекули, кількість речовини, атомне ядро, наноматеріали, основні положення
МКТ; ідеальний газ, тиск газу, газові закони, основне рівняння МКТ, рівняння
стану ідеального газу, ізопроцеси; внутрішня енергія, робота газу, перший
закон термодинаміки; насичена та ненасичена пара, абсолютна та
відносна вологість повітря; поверхневий натяг рідини, змочування, капілярні
явища; механічна напруга, закон Гука, модуль Юнга.
Пояснює: дискретну
будову речовини, основні положення МКТ;
властивості агрегатних станів речовини на основі МКТ, термодинамічний
та молекулярно-кінетичний зміст температури, основне рівняння
молекулярно-кінетичної теорії, газові закони, ентропію як характеристику напрямку
і необоротності протікання процесів у системі; застосування першого закону термодинаміки
до ізопроцесів, принцип дії теплових
машин, властивості рідин, газів та твердих тіл та їх фазові переходи, залежність тиску і густини насиченої пари
від температури, капілярність і змочування, діаграму стану речовини.
Діяльнісний компонент
Розв’язує задачі:
на розрахунок кількості речовини; використання основного рівняння МКТ; рівняння стану газу; газових законів;
першого закону термодинаміки; ККД теплової машини; визначення вологості повітря, поверхневого
натягу; визначення модуля пружності.
Будує та аналізує
графіки ізопроцесів;
Експериментально
досліджує ізопроцеси, визначає вологість повітря, силу поверхневого натягу
речовини.
Ціннісний компонент
оцінює: значення теплових явищ, вологості, капілярних
явища для життєдіяльності біосфери; переваги та недоліки різних джерел
енергії; усвідомлює важливість знань про будову речовини для розвитку сучасної техніки та
технологій, встановлення чинників шкідливого впливу на людину та навколишнє
середовище та вироблення методів його зменшення.
|
Демонстраційний
експеримент
|
|
Розділ
|
Демонстрації
|
Розділ 2. Молекулярна фізика та
термодинаміка
|
1.
Властивості
насиченої пари.
2.
Кипіння
води за зниженого тиску.
3.
Будова
й принцип дії психрометра.
4.
Поверхневий
натяг рідини.
5.
Скорочення
поверхні мильних плівок.
6.
Капілярне
піднімання рідини.
7.
Пружна
й залишкова деформації.
8.
Вирощування
кристалів.
9.
Властивості
та застосування рідких кристалів і полімерів.
10. Залежність між об’ємом, тиском і
температурою.
11. Зміна внутрішньої енергії тіла внаслідок
виконання роботи.
12. Необоротність теплових процесів.
13. Принцип дії теплового двигуна.
14. Моделі різних видів теплових двигунів.
15. Будова холодильної машини.
|
Графік письмових робіт
|
||
Розділ
|
Письмові роботи
|
Дата проведення
|
Розділ 2. Молекулярна фізика та
термодинаміка
|
Практикум із розв’язування
задач. Самостійна робота № 8
Лабораторний практикум. Робота
№ 6
Практикум із розв’язування
задач. Самостійна робота № 9
Контрольна робота № 4
Захист навчальних проектів
Тематичне оцінювання № 4
Практикум із розв’язування
задач. Самостійна робота № 10
Практикум із розв’язування
задач. Самостійна робота № 11
Контрольна робота № 5
Захист навчальних проектів
Тематичне оцінювання № 5
Лабораторний практикум. Робота
№ 7
Лабораторний практикум. Робота
№ 8
Практикум із розв’язування
задач. Самостійна робота № 12
Контрольна робота № 6
Захист навчальних проектів
Тематичне оцінювання № 6
|
|
№
|
Дата |
Tип уроку |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
||
Розділ 2. Молекулярна фізики та термодинаміка (40
годин)
|
||||||
61
|
|
Комбінований
урок
|
Аналіз контрольної роботи № 3.
Атоми і молекули.
Будова атома. Сучасні дослідження будови речовини. Наноматеріали.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника.
Розпочати роботу над навчальним проектом № 4
|
||
62
|
|
Комбінований
урок
|
Основи
молекулярно-кінетичної теорії будови речовини.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
63
|
|
Комбінований
урок
|
Ідеальний
газ. Тиск газу. Основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії ідеального
газу.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
64
|
|
Комбінований
урок
|
Абсолютна
шкала температур.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
65
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника. Підготуватися до
самостійної роботи № 8
|
||
66
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
|
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 8
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
67
|
|
Комбінований
урок
|
Рівняння
стану ідеального газу.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
68
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника.
|
||
69
|
|
Комбінований
урок
|
Ізопроцеси.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
70
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника. Підготуватися до
виконання роботи № 6 лабораторного практикуму
|
||
71
|
|
Урок
формування
практичних умінь
|
Лабораторний практикум. Робота
№ 6. Вивчення одного з ізопроцесів.
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
72
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника. Підготуватися до
самостійної роботи № 9
|
||
73
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
|
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 9
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
74
|
|
Урок
узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання
задач
|
Підготовка до контрольної роботи
|
Виписати вивчити формули з теми, повторити
теорію, скласти тестове завдання, яке
перевіряє знання з теми
|
||
75
|
|
Урок
контролю знань
|
Контрольна робота № 4 з теми «Молекулярна фізика та
термодинаміка»
|
Повторити
вивчений матеріал
|
||
76
|
|
Урок
захисту навчальних проектів
|
Навчальний проект № 4
Тематичне оцінювання №
4
|
Допрацювати навчальний проект
|
||
77
|
|
Комбінований
урок
|
Аналіз контрольної роботи. Внутрішня
енергія тіл.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника.
Розпочати роботу над навчальним проектом № 5
|
||
78
|
|
Комбінований
урок
|
Кількість
теплоти.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
79
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника. Підготуватися до
самостійної роботи № 10
|
||
80
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
|
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 10
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
81
|
|
Комбінований
урок
|
Робота термодинамічного процесу. Перший закон
термодинаміки. Адіабатний процес.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
82
|
|
Комбінований
урок
|
Теплові машини. Принцип дії теплових машин. Цикл теплових машин.
Коефіцієнт корисної дії теплових машин.
Необоротність теплових
процесів. Ентропія.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
83
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника.. Підготуватися до
самостійної роботи № 11
|
||
84
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
|
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 11
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
85
|
|
Урок
узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання
задач
|
Підготовка до контрольної роботи
|
Виписати вивчити формули з теми, повторити
теорію, скласти тестове завдання, яке
перевіряє знання з теми
|
||
86
|
|
Урок
контролю знань
|
Контрольна робота № 5 з теми «Молекулярна фізика та
термодинаміка»
|
Повторити
вивчений матеріал
|
||
87
|
|
Урок
захисту навчальних проектів
|
Навчальний проект № 5
Тематичне оцінювання №
5
|
Допрацювати навчальний проект
|
||
88
|
|
Комбінований
урок
|
Аналіз контрольної роботи. Властивості
насиченої й ненасиченої пари. Вологість повітря.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника.
Розпочати роботу над навчальним проектом № 6
|
||
89
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника..
|
||
90
|
|
Комбінований
урок
|
Поверхневий
натяг рідини. Змочування. Капілярні явища.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
91
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника.. Підготуватися до
виконання роботи № 7 лабораторного практикуму
|
||
92
|
|
Урок
формування
практичних умінь
|
Лабораторний практикум. Робота № 7. Визначення коефіцієнта поверхневого натягу рідини.
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
93
|
|
Комбінований
урок
|
Деформації.
Механічні властивості твердих тіл. Модуль Юнга.
|
Вивчити §
, вивчити конспект. Розв’язати вправу письмово. Розв’язати завдання №№ задачника
|
||
94
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника.. Підготуватися до
виконання роботи .№ 8 лабораторного практикуму
|
||
95
|
|
Урок
формування
практичних умінь
|
Лабораторний практикум. Робота № 8. Визначення модуля пружності різних речовин
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
96
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника.
|
||
97
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
|
Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника. Підготуватися до
самостійної роботи № 12
|
||
98
|
|
Урок
формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
|
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 12
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника. Підготувати
навчальний проект
|
||
99
|
|
Урок
узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання
задач
|
Підготовка до контрольної роботи
|
Виписати вивчити формули з теми, повторити
теорію, скласти тестове завдання, яке
перевіряє знання з теми
|
||
100
|
|
Урок
контролю знань
|
Контрольна робота № 6 з теми «Молекулярна фізика та
термодинаміка»
|
Повторити
вивчений матеріал
|
||
101
|
|
Урок
захисту навчальних проектів
|
Навчальний проект № 6
Тематичне оцінювання №
6
|
Допрацювати навчальний проект
|
||
Узагальнення
|
||||||
102
|
|
Урок
узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання
задач
|
Аналіз контрольної роботи.
Повторення розділу 1 «Механіка». Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
103
|
|
Урок
узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання
задач
|
Повторення розділу 1
«Механіка». Практикум із
розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
104
|
|
Урок
узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання
задач
|
Повторення розділу 2
«Молекулярна фізика та термодинаміка».
Практикум із розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
105
|
|
Урок
узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання
задач
|
Повторення розділу 2
«Молекулярна фізика та термодинаміка».
Практикум із розв’язування задач
|
Повторити §
. Розв’язати вправу
письмово. Розв’язати завдання №№
задачника
|
||
Комментариев нет:
Отправить комментарий