Календарне планування ІІ семестр 10 клас



Календарне планування
Фізика. 10 клас. 3 години на тиждень
Рівень стандарту
Затверджено Міністерством освіти і науки України
(наказ № 1539  від  24.11. 2017 р.)


Ключова компетентність
Предметний зміст ключової компетентності і навчальні ресурси для її формування
Спілкування державною/рідною
мовою
Уміння:
- спілкуватися за проблематикою предмету сучасною науковою мовою з використанням усталених фізичних й астрономічних термінів та понять;
- чітко та однозначно формулювати судження та аргументувати їх;
- налагоджувати комунікації у процесі вирішення навчальних завдань та виконання проектів;
- чітко та стисло викладати основний фізичний та астрономічний зміст питань у письмовій формі;
- готувати та представляти повідомлення, доповіді та реферати, презентувати результати проектної діяльності.
Ставлення:
- виявляти ставлення та відзначати роль  вітчизняної науки та її видатних представників; цінувати наукову українську мову;
- об’єктивно оцінювати інформаційні наукові новини, зокрема, з найбільш актуальних напрямів сучасної фізичної та астрономічної науки.
Навчальні ресурси:
- підручники та посібники, електронні освітні ресурси, віртуальні лабораторії. 
Спілкування іноземними мовами
Уміння:
- оперувати найбільш вживаними в міжнародній практиці фізичними та астрономічними термінами;
- користуватися іншомовними джерелами як додатковими під час виконання навчальних завдань та проектів;
- представляти результати проектної діяльності в міжнародному науковому та освітньому просторі; брати участь в міжнародних фізичних та астрономічних конкурсах;
- обговорювати науково-навчальні проблеми з використанням інформаційних ресурсів з учнями інших країн.
Ставлення:
- оцінювати особливості розвитку фізичної та астрономічної наук в світі, внесок зарубіжних учених у їх становлення та сучасні досягнення. 
Навчальні ресурси:
- іншомовні інформаційні джерела.
Математична компетентність
Уміння:
- застосовувати математичний апарат для розв’язування фізичних та астрономічних задач, обґрунтування та доведення тверджень; опрацювання, інтерпретації, оцінювання результатів експериментів і спостережень; побудови графіків фізичних процесів; моделювання фізичних та астрономічних явищ у формі математичних рівнянь і співвідношень.
Ставлення:
- усвідомлювати важливість  математичних знань як інструментарію природничих наук, необхідної умови практичної реалізації їх досягнень у техніці та технологіях.
Навчальні ресурси:
- інформаційні джерела, що містять розрахункові та експериментальні завдання  з фізики та астрономії.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння:
- пояснювати явища природи, розуміти принцип дії та будову сучасної техніки, приладів та обладнання на основі фізичних та астрономічних знань;
- характеризувати роль фізичних і астрономічних знань у формуванні природничо-наукової картини світу;
- планувати та реалізовувати фізичні та астрономічні спостереження й експеримент, фіксувати та опрацьовувати й правильно інтерпретувати та оцінювати  їх результати;
 - добирати методи та засоби дослідження природних явищ, адекватні поставленим завданням.
Ставлення:
- усвідомлювати значення фізики й астрономії для дослідження навколишнього світу;
- оцінювати сучасні досягнення природничих наук та перспективи їх подальшого розвитку;
- виявляти ставлення до актуальних проблем сучасного природознавства;
- формулювати оціночні судження та пропонувати шляхи вирішення науково-освітніх завдань.
Навчальні ресурси:
-         сучасна наукова-популярна інформація;
-         матеріали та результати конкурсів дослідницьких робіт;
- навчальне обладнання.
Інформаційно-цифрова компетентність
Уміння:
- використовувати інформаційні системи для швидкого та цілеспрямованого пошуку інформації;
- визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, перекодовувати інформацію;
- користуватися сучасними гаджетами  як  інструментальними та вимірювальними засобами;
-  працювати з віртуальними лабораторіями, програмами-симуляторами;
- створювати та досліджувати моделі фізичних і астрономічних явищ.
Ставлення:
- дотримуватися етичних норм під час роботи з інформаційними ресурсами.
Навчальні ресурси:
- електронні освітні ресурси та віртуальні лабораторії.
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння:
- планувати самостійне опрацювання навчального матеріалу з фізики та астрономії;
- визначати цілі навчальної діяльності  в короткотерміновому та довготерміновому періодах;
 - здійснювати самостійний пошук інформації з використанням різних видів джерел;
- виділяти головне в опрацьовуваній інформації;
Ставлення:
- критично оцінювати власні досягнення;
- усвідомлювати важливість  самоосвіти для успішного життя.
Навчальні ресурси:
- навчальна та науково-популярна література;
-  електронні освітні ресурси.
Ініціативність і підприємливість
Уміння:
- приймати рішення щодо вибору найбільш оптимальних альтернатив під час вирішення навчальних завдань з фізики та астрономії;
- організовувати колективну роботу над виконання навчальних проектів, розподіляти завдання між членами групи;
- виявляти ініціативу та відповідальність під час групової роботи над навчальними задачами;
-  розраховувати на основі отриманих знань економічну ефективність використання побутових приладів та обладнання, альтернативних джерел енергії;
- пропонувати способи та засоби економії енергетичних, часових, фізичних ресурсів під час у навчальному процесі та побуті.
Ставлення:
- утверджувати рівень самооцінки, що відповідає обєктивним результатам навчальної діяльності;
- співвідносити очікувані результати та необхідні для їх досягнення ресурси;
- усвідомлювати досяжність поставлених цілей як результату наполегливої праці;
- оцінювати економічну ефективність прийнятих рішень під час вирішення навчальних та дослідницьких завдань з фізики й астрономії.
Навчальні ресурси:
- література про діяльність вчених-фізиків та астрономів, відкриття та виходи яких мали важливе значення для розвитку техніки і технологій та мали відчутний економічний ефект;
- інформація про використання сучасних наукових досягнень у промисловості та виробництві.
Соціальна та громадянська компетентності
Уміння:
 - відстоювати аргументовано свої погляди на вирішення навчальних задач та сприймати аргументовані пропозицій товаришів;
- дотримувати принципів демократичності та відповідальності під час роботи в групі;
- аналізувати значення досягнень вітчизняної природничої науки для розвитку української держави, підвищення добробуту її громадян;
- пропонувати шляхи підвищення рівня соціального розвитку на основі сучасних фізико-астрономічних знань;
- працювати у соціальних проектах.
Ставлення:
- оцінювати роль вітчизняної фізичної та астрономічної науки у розвитку людства;
- усвідомлювати пріоритетність загальнолюдських цінностей та соціальних інтересів при вирішенні наукових, економічних та технологічних проблем.
Навчальні ресурси:
- навчальні і соціальні проекти.
Обізнаність та самовираження у сфері культури
Уміння:
- визначити роль фізики та астрономії у становленні загальнолюдської культури;
- пояснювати взаємовплив природничих наук та образотворчого, музичного, літературного мистецтва;
- наводити приклади творчої діяльності видатних українських та зарубіжних учених-фізиків і астрономів у різноманітних галузях культури та мистецтва.
Ставлення:
- усвідомлювати історичну єдність процесу розвитку природничої науки та культури людської цивілізації.
Навчальні ресурси:
- твори мистецтва, бібліографічні матеріали про життя та діяльність учених-фізиків та астрономів.
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння:
- визначати чинники та фактори, які порушують екологічну рівновагу в природі та побуті;
- дотримуватися правил безпеки життєдіяльності в навальному процесі та побуті;
- використовувати отримані знання для зменшення негативного впливу сучасної техніки та технології на себе та оточуючих, забезпечення здорового способу життя;
-  правильно утилізовувати побутові відходи та відпрацьовані джерела енергії і світла, несправні пристрої;
- долучатися до заходів і проектів щодо відновлення довкілля;
- дотримуватися правил екологічної поведінки.
Ставлення:
- усвідомлювати актуальність екологічних проблем у сучасному світі та необхідність їх невідкладного вирішення;
- використовуючи знання з  фізики й астрономії оцінювати екологічні загрози та ефективність різних способів їх подолання;
- виявляти готовність практичними діями (через участь у проектах, житті громади)  сприяти вирішенню екологічних проблем вулиці, міста, країни.
Навчальні ресурси:
- дидактичні матеріали екологічного змісту.

Очікувані результати навчання учня/учениці
Розділ 2. Молекулярна фізика та термодинаміка
Знаннєвий компонент
Оперує поняттями і термінами:  атоми і молекули, кількість речовини, атомне ядро, наноматеріали, основні положення МКТ; ідеальний газ, тиск газу, газові закони, основне рівняння МКТ, рівняння стану ідеального газу, ізопроцеси; внутрішня енергія, робота газу, перший закон термодинаміки; насичена та ненасичена пара, абсолютна та відносна вологість повітря; поверхневий натяг рідини, змочування, капілярні явища; механічна напруга, закон Гука, модуль Юнга.
Пояснює: дискретну будову речовини, основні положення МКТ;  властивості агрегатних станів речовини на основі МКТ, термодинамічний та молекулярно-кінетичний зміст температури, основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії, газові закони, ентропію як характеристику напрямку і необоротності протікання процесів у системі;  застосування першого закону термодинаміки до ізопроцесів,  принцип дії теплових машин, властивості рідин, газів та твердих тіл та їх фазові переходи,  залежність тиску і густини насиченої пари від температури, капілярність і змочування, діаграму стану речовини.
Діяльнісний компонент
Розв’язує задачі: на розрахунок кількості речовини; використання основного рівняння МКТ;  рівняння стану газу; газових законів; першого закону термодинаміки; ККД теплової машини;   визначення вологості повітря, поверхневого натягу; визначення модуля пружності.
Будує та аналізує графіки ізопроцесів;
Експериментально досліджує ізопроцеси, визначає вологість повітря, силу поверхневого натягу речовини.
Ціннісний компонент
оцінює:  значення теплових явищ, вологості, капілярних явища для життєдіяльності біосфери; переваги та недоліки різних джерел енергії; усвідомлює важливість знань про будову речовини  для розвитку сучасної техніки та технологій, встановлення чинників шкідливого впливу на людину та навколишнє середовище та вироблення методів його зменшення.

Демонстраційний експеримент
Розділ
Демонстрації
Розділ 2. Молекулярна фізика та термодинаміка
1.      Властивості насиченої пари.
2.      Кипіння води за зниженого тиску.
3.      Будова й принцип дії психрометра.
4.      Поверхневий натяг рідини.
5.      Скорочення поверхні мильних плівок.
6.      Капілярне піднімання рідини.
7.      Пружна й залишкова деформації.
8.      Вирощування кристалів.
9.      Властивості та застосування рідких кристалів і полімерів.
10.  Залежність між об’ємом, тиском і температурою.
11.  Зміна внутрішньої енергії тіла внаслідок виконання роботи.
12.  Необоротність теплових процесів.
13.  Принцип дії теплового двигуна.
14.  Моделі різних видів теплових двигунів.
15.  Будова холодильної машини.



Графік письмових робіт
Розділ
Письмові роботи
Дата проведення
Розділ 2. Молекулярна фізика та термодинаміка
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 8
Лабораторний практикум. Робота № 6
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 9
Контрольна робота № 4
Захист навчальних проектів
Тематичне оцінювання № 4
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 10
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 11
Контрольна робота № 5
Захист навчальних проектів
Тематичне оцінювання № 5
Лабораторний практикум. Робота № 7
Лабораторний практикум. Робота № 8
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 12
Контрольна робота № 6
Захист навчальних проектів
Тематичне оцінювання № 6




Дата

Tип уроку

Тема уроку

Домашнє завдання

Розділ 2. Молекулярна фізики та термодинаміка (40 годин)
61

Комбінований урок
Аналіз контрольної роботи № 3.
Атоми і молекули. Будова атома. Сучасні дослідження будови речовини. Наноматеріали.

Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника.
Розпочати роботу над навчальним проектом № 4
62

Комбінований урок
Основи  молекулярно-кінетичної теорії будови речовини. 

Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
63

Комбінований урок
Ідеальний газ. Тиск газу. Основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії ідеального газу.
Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
64

Комбінований урок
Абсолютна шкала температур.

Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
65

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника. Підготуватися до самостійної роботи № 8
66

Урок формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 8
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
67

Комбінований урок
Рівняння стану ідеального газу. 
Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
68

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника.
69

Комбінований урок
Ізопроцеси.
Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
70

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника. Підготуватися до виконання роботи № 6 лабораторного практикуму
71

Урок формування
практичних  умінь
Лабораторний практикум. Робота № 6.  Вивчення одного з ізопроцесів.

Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
72

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника. Підготуватися до самостійної роботи № 9
73

Урок формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 9
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
74

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Підготовка до контрольної роботи
Виписати вивчити формули з теми, повторити теорію,  скласти тестове завдання, яке перевіряє знання  з теми
75

Урок контролю знань
Контрольна робота № 4 з теми «Молекулярна фізика та термодинаміка»
Повторити вивчений матеріал
76

Урок захисту навчальних проектів
Навчальний проект № 4
Тематичне оцінювання № 4
Допрацювати навчальний проект
77

Комбінований урок
Аналіз контрольної роботи.  Внутрішня енергія тіл.
Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника.
Розпочати роботу над навчальним проектом № 5
78

Комбінований урок
Кількість теплоти.
Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
79

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника. Підготуватися до самостійної роботи № 10
80

Урок формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 10
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
81

Комбінований урок
Робота термодинамічного процесу. Перший закон термодинаміки. Адіабатний процес.

Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
82

Комбінований урок
Теплові машини. Принцип дії теплових машин. Цикл теплових машин. Коефіцієнт корисної дії теплових машин.   Необоротність теплових процесів. Ентропія.


Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
83

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника.. Підготуватися до самостійної роботи № 11
84

Урок формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 11
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
85

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Підготовка до контрольної роботи
Виписати вивчити формули з теми, повторити теорію,  скласти тестове завдання, яке перевіряє знання  з теми
86

Урок контролю знань
Контрольна робота № 5 з теми «Молекулярна фізика та термодинаміка»
Повторити вивчений матеріал
87

Урок захисту навчальних проектів
Навчальний проект № 5
Тематичне оцінювання № 5
Допрацювати навчальний проект
88

Комбінований урок
Аналіз контрольної роботи.  Властивості насиченої й ненасиченої пари. Вологість повітря.

Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника.
Розпочати роботу над навчальним проектом № 6
89

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника..
90

Комбінований урок
Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні явища.

Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
91

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника.. Підготуватися до виконання роботи № 7 лабораторного практикуму
92

Урок формування
практичних  умінь
Лабораторний практикум. Робота № 7.   Визначення  коефіцієнта поверхневого натягу рідини.

Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
93

Комбінований урок
Деформації. Механічні властивості твердих тіл. Модуль Юнга.

Вивчити §   , вивчити конспект. Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
94

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника.. Підготуватися до виконання роботи .№ 8 лабораторного практикуму
95

Урок формування
практичних  умінь
Лабораторний практикум. Робота № 8. Визначення модуля пружності різних речовин
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
96

Урок формування навичок розв’язання задач
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника.
97

Урок формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника. Підготуватися до самостійної роботи № 12
98

Урок формування навичок розв’язання задач та поточний контроль знань
Практикум із розв’язування задач. Самостійна робота № 12
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника. Підготувати навчальний проект
99

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Підготовка до контрольної роботи
Виписати вивчити формули з теми, повторити теорію,  скласти тестове завдання, яке перевіряє знання  з теми
100

Урок контролю знань
Контрольна робота № 6 з теми «Молекулярна фізика та термодинаміка»
Повторити вивчений матеріал
101

Урок захисту навчальних проектів
Навчальний проект № 6
Тематичне оцінювання № 6
Допрацювати навчальний проект
Узагальнення
102

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Аналіз контрольної роботи. Повторення розділу 1 «Механіка».   Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
103

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Повторення розділу 1 «Механіка».   Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
104

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Повторення розділу 2 «Молекулярна фізика та термодинаміка».   Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника
105

Урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язання задач
Повторення розділу 2 «Молекулярна фізика та термодинаміка».   Практикум із розв’язування задач
Повторити §   . Розв’язати вправу      письмово. Розв’язати завдання №№     задачника








Комментариев нет:

Отправить комментарий